موسسه نمایشگاهی دارالعباده یزد

موسسه نمایشگاهی دارالعباده یزد

مجموعه نمایشگاهی از عکس و پوستر و امکانات برگزاری نمایشگاه وی‍ژه استان یزد

طبقه بندی موضوعی
فهرست نمایشگاه های موجود

مجموعه شماره2(نقد فمنیسم)

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۱ ب.ظ

مجموعه شماره2 با نام "زن، ستم تاریخی، ستم برابری" می باشد که با موضوع زن/ نقد فمنیسم آماده گردیده است.

این مجموعه دارای5 قسمت بوده که جمعا این مجموعه 46 پوستر به شکل تخته شاسی به ابعاد 45*60 می باشد.

شرح مختصر:

  • بررسی ظلم به زن در طول تاریخ و همچنین ظلم مدرن به زن
  • نقد آموزه ها و مبانی فمنیسم که مدعی مبارزه جهت رفع ظلم به زن هستند
  • ارائه مضامین ناب اسلامی در دفاع از حقوق انسانی و حقیقی زن با استفاده از آیات و روایات، احکام، قوانین و نظرات رهبر فرزانه انقلاب
  • ارائه نگاه ناب اسلامی به عنوان راه حل رفع ظلم به زن به شکلی هنرمندانه
  • گزینش مطالب جالب، ناب و جذاب، گرافیک و استفاده از تصاویر مستند و متفاوت از ویژگی های متمایز این نمایشگاه است که باعث می شود نگاه بیننده به موضوع زن و جایگاه او و تعریف واقعی ظلم به زن، در زمانی کوتاه تبیین شود.

این نمایشگاه دارای 5 غرفه زیر می باشد:

غرفه اول: ستم کهن

در این غرفه به ارائه نگاه به جایگاه زن در تمدن های باستان و نحوه رفتار آنها در تاریخ کهن جهان، خصوصاً مغرب زمین پرداخته است.

ستم به زن

غرفه دوم: مبارزه علیه ستم

شروع مبارزات تقریباً سازماندهی شده زنان در قرون اخیر برای بدست آوردن حقوق اولیه خود مانند حق مالکیت اموال شخصی، حق تحصیل حق رأی و حضور اجتماعی زنان در مغرب زمین به تصویر کشیده شده است.

غرفه سوم: ستم برابری

نتیجه مبارزات زنان و به انحراف کشیده شدن آن بر اثر افراط های رهبران نهضت زنان تحت عناوینی چون آزادی و برابری و نیز مادی گرایانه بودن اهداف و برنامه های آنان به تفصیل و از زبان زنان فعال غربی ارائه شده و محرومیت ها و مشکلات و معضلاتی که جنبش فمنیسم به بهانه برابری و آزادی زنان مطرح کرده به تصویر کشیده شده است که این خود عامل ستم جدیدی به زن شد. دقت عنوان "ستم برابری"

فیمینیسم

غرفه چهارم: ... و باز هم ستم

در این غرفه به بررسی این موضوع پرداخته شده که نتیجه آرمانهای فمنیسم نه تنها عامل مشکلات جدید و ستم جدیدی در حق زنان شده است، بلکه به دلیل عدم ارتباط با مضامین الهی حتی نتواسته جلوی ظلم های کهن در حق زنان را بگیرد.

ستم به زن2

غرفه پنجم: شاخص روشنایی

در این غرفه، نگاه ناب و متعالی اسلام به ارزش و جایگاه زن و چگونگی سلوک با او را با استفاده از آیات، روایات و بزرگان دین از صدر اسلام تاکنون نشان داده شده است تا با ارتباط با منبع ناب وحی شاخصی باشد برای یافتن ارزش واقعی زن، این ریحانه آفرینش. لازم بذکر است که در تمامی پوسترها از تصاویر عموماً مستند و بعضاً هنری از ظلم به زن با گرافیک جالب و جذاب استفاده شده است و در تمامی پوسترها پس از نشان دادن انواع و اقسام ظلم کهن و مدرن به زن در تاریخ در قسمتی از پوستر نگاه اسلام به آن موضوع خاص و آن ظلم خاص را نیز بعنوان الگویی کامل و جامع و شاخصی برای یافتن ارزش و جایگاه واقعی زن، و تنها راه حل رفع ظلم به زن ارائه داده شده است.


  • جواد کوراغلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی